Sunday, June 26, 2011

sebuah kisah antara diri ku untuk mu




ia sebuah cerite yang dikatakan
nama penulis di rahsiakan
ia merupakan kesih dirinya

setiap detik ku sentiasa mengigati dirinya apakah semua ini berlaku pada diri ku
terasa sepi tanpa senyuman manisnya...ku tidak mengerti cinta hatinya
hanya ku tahu keseronokan tapi perasaannya ku tidak ketahui...
sehinggalah kejadian yang ku tidak inginkan menjadi di hadapan ku...
aku menyesal dengan perbuatan ku ini..kerana menduakan cintanya...ku tidak bersyukur dengan apa yang di beri oleh dia pada ku...dia lah yang sentiasa memberi ku semagat dialah yang selalu bercerita pada diri ku
dialah yang selalu bertanya khabar ku dan selalu mengambil beratku ...
sanggup dia menghabiskan creditnya untuk call aku tapi aku tidak hargai itu semua....bertapa bodohnya aku..
aku sanggup menduakan cinta dia pada diri ku....
aku tidak tahu semua itu ku hanya ingin keseronokan... time aku busy dia selalu call tanya sehinggalah ku merasa bosan dan ingin memarahinya sehinggalah ku berkata kasar padanya
aku tidak fikirkan semua itu or perasaan dia hanya ku mahu diri ku jangan diganggu...
tapi ku tidak bertanya pada dirinya kenapa,ada apa...semuanya hilang bergitu....
kalau dia bersedih aku amat berasa bersalah pada dirinya...
kerana membuat dia sakit hati pada diri ku....
kenapa semua ini....apakah semua ini... tapi ku ada mendapat satu sms dari dirinya yang mengatakan pada ku
 "salam awk esok awk free x?? kalau free kita jumpa ya esok sy nak jumpa awk sgt2x.. tapi awk bg tahu kat sy tau nanti". ku tidak memikirkan apa maksud yang diberitahu oleh dia...hanya ku fikir biasalah tu..
tapi ia sebuah berita dari dia.......agak ku terkejut bila ku mendengar dari mulut sepupunya dan juga familynya

alangkah terkejut diri ku bila beberapa minggu ku tidak dapat panggilan dan juga smsnya..
ku cuba menghanatar sms pada dia...
disitu lah ku dapat tahu semua itu....
apa yang berlaku dia ingin pergi jauh selama beberapa minggu...
ia berharap kehadiran ku datang pada waktu itu tp ku tidak hadir ....aku tidak berfikir semua itu...
hanya ku nanti kepulangan dia....

hanya ku boleh katakan kepulangannya hanya angan-angan
dia pulang dengan penuh kegembiraan tapi ku tidak temaninya
ku mendapati berita bahawa dia telah masuk ke hospital..
itulah kali terakhir ku mendengar dari kata kawannya dan family dia...
aku mula menyesal atas semua itu...tidak sempat ku bertemu dengan dia ...aku merasa diriku amat bodaoh
kerana tidak mengenali cinta sejati dari diri orang yang mencintai diri ku....
hanya ku simpan barangan dari dirinya
semua itu adalah kenagan kita bersama senyuman mu amat ku inginkan..
kerana ia mengigati saat kita bersama

maafkan diri ku sayang...
ampun kan dosa ku...
tapi bagaimana ku ingin jelas pada mu....

itulah kata-kata penulis ini....
ia kan dirahsiakan...

Princess lina
n.9

No comments:

Post a Comment