Sunday, October 30, 2011

Saturday, October 29, 2011

Sunday, October 23, 2011

bila ia terkata

hingga kini terasa
hati kepada dirinya
adakah dia ketahui semuanya itu
sedangkan diri ku tidak dapat melupakan dirinya
adakah aku amat mencintai dirinya
sedangkan aku mencintai diri orang lain
kenapa ia bergini terus ku tidak dapat ketahuinya
berikan aku masa berikan aku ruang
apa itu semuanya
terangkan pada ku......

Saturday, October 22, 2011

missing you~~~


That such a thing couldn’t possibly be, that you wouldn’t do such a thing
That there would be no goodbyes, it's what I believed
I wonder where it all began, like a puzzle that can't be done
That the start of my yearning, was all due to you

I’m missing you, missing you, person I miss to death
The words I cannot say though I miss you so much and long for you
I’m missing you, missing you,

person I loved to that extent
Won’t you return to me again, I’m missing you

That it couldn’t possibly change, that you wouldn’t do such a thing
I believed in all the words saying you loved me
Yes, if there is a beginning just like a movie with a predestined ending...
the order of our love and goodbyes, were those fated too?


I’m missing you, missing you, person I miss to death
The words I cannot say though I miss you so much and long for you
I’m missing you, missing you, person I loved to that extent
Won’t you return to me again?

My dear love, dear love,
you said you couldn’t live without me
Sadness, my pain... you pained even more…

My life, my whole life,
you were all I loved
How, how will I ever find a way to forget you

I love you, love you
Oh I love you, I’m missing you
Won’t you return to me again? I’m missing you



Princess Lina
n.9


when love it come 
you must know about that
she or he will be your...

APA YANG ANDA TAK TAHU TENTANG SEORANG AYAH


Mungkin ibu lbh kerap menelefon utk menanyakan keadaan kita setiap hari..Tp tahukah kita, sebenar nya ayah lah yg mengingatkan ibu utk menelefon kita?

Semasa kecil, ibu lah yg lebih sering mendukung kita..Tp tahukah kita bhw sebaik saja ayah pulang bekerja dgn wajah yg letih ayahlah slalu menanyakan apa yg kita lakukan seharian ?

Saat kita sakit@demam, ayah sering membentak "sudah diberitahu! jgn minum ais!".Tp tahukah kamu bahwa ayah sangat risau.??

Ketika kita remaja, kita meminta izin untk keluar malam. Ayah dgn tegas berkata "tidak boleh!"..Sedarkah kita bhw ayah hanya ingin menjaga kita? Krn bagi ayah, kita adlh sesuatu yg sangat berharga.

Saat kita sudah d percayai, ayah pun melonggarkan peraturannya. Maka kita telah melangar kpercayaan nya...Maka ayah lah yg setia menunggu kita di ruang tamu dgn rasa sangat risau..

Setelah kita dewasa,ayah telah mghantar kita ke sekolah@kolej untuk belajar..

Di saat kita memerlukan ini-itu, utk keperluan kuliah kita, ayah hanya mengerutkan dahi.tanpa menolak, beliau memenuhinya..Saat kamu berjaya..Ayah adlh org pertama yg berdiri dan bertepuk tangan untukmu..Ayah akan tersenyum dngan bangga..

Sampai ketika jodoh kita telah datang dan meminta izin untuk mengambil kita dari ayah..Ayah sangat berhati-hati mengizinkan nya..Dan akhirnya..Saat ayah melihat kita duduk di atas plamin bersama pasangan nya..ayahpun tersenyum bahagia..

Apa kita tahu,bhw ayah sempat pergi ke belakang dan menangis?

Ayah menangis krn ayah sangat bahagia..Dan diapun berdoa "Ya Tuhan, tugasku telah selesai dgn baik..Bahagiakan lah putra putri kecilku yg manis bersama pasangannya"..

Setelah itu ayah hanya akan menunggu kedatangan kita brsma cucu-cucunya yg sesekali dtg utk menjenguk..Dengan rambut yg memutih dan badan yg tak lagi kuat untuk menjaga kita..

(sebarkan jika kita sayang kepada ayah kita)

Ɩ♥ѵӗ U ayah ({})♥

* mungkin ramai yang tidak kisah akan kasih sayang seorang ayah ataupun redhanya... saat kita exam, adakah kita akan meminta ayah mendoakan kita. kebanyakannya akan meminta doa seorang ibu.

* sedalam dalam hati ayah, ada perasaan mahu melakukan yang terbaik untuk ahli keluarganya.

* answer me, siapa lelaki terbaik yang pernah hidup dalam hidup kalian? yang sanggup berkorban duit, sanggup melukakan dirinya untuk kalian...♥





PRINCESS lina


n.9





dad you are the best,,,,,,



Friday, October 21, 2011

~S.H.a.R.i.N.g~


Tau tak ? Kenapa Tiada Sesiapa Membantu Budak 2 Tahun Yang Digilis Di China?

Admin yakin ramai rakyat Malaysia ingin tahu kenapa semua orang hanya mampu memandang dan langsung tidak berusaha membantu budak berumur 2 tahun yang dilanggar di China baru-baru ini.

Korang rasa kenapa dan mengapa ianya berlaku?

Jom kita baca...

"Semenjak 17 Oktober , memang kecoh pasal video dimana seorang budak 2 tahun kena langgar dengan van dan lori tapi malangnya takde seorang pon yang peduli. Budak malang tu dah terbaring berlumuran darah tapi orang yang lalu lalang tu buat tak tau jer...

Video tersebut tersebar dgn cepat dan ramai yang marah dengan kejadian ni... Kejadian ini berlaku di China dan bukan di Malaysia.

HOT fm buat topik pasal ni...so citer nih memang hot lah
Sekarang admin nak cerita fakta sebenar dan boleh juga dikatakan peringatan pada korang yang nak pergi ke China. Kalau korang nak tau sekiranya jumpa or ternampak orang lain dalam kesusahan seperti seorang makcik terjatuh basikal, atau budak kecik dipukul or dibuli ataupun ko nampak seorang tua yang tibe2 diserang sakit jantung,

Sila jangan tolong..ASAL?

PERINGATAN. JANGAN TOLONG! Nak tau kenapa? Sebabnya bila korang tolong, orang itu dah menjadi tanggungjawab korang. Contohnya, kau nak tolong makcik yang jatuh basikal tu, katakan makcik tu patah kaki, maka korang yang kena tanggung sume kos perubatan die sbb korang yang tolong dia...

Ataupun korang akan disaman oleh anak makcik tu sbb korang lah penyebab mak die jatuh. Inilah faktanya di China. Nilai moral dah takde. Mereka akan pentingkan diri sendiri sebab kalau mereka tolong pun mungkin mereka yang akan tanggung akibatnya. Ini Serius, Cerita ini diceritakan dalam akhbar cina minggu lepas.
Dalam akhbar tersebut penulis memberitahu ada seorang askar menolong seorang tua yang terjatuh secara tiba-tiba.. Kerana prihatin takde org lain nak tolong maka askar ni pon naklah bantu tapi anak org tua ni nampak die pegang mak die so die tuduh askar ni yang tolak mak dia. So askar ni kena saman dan terpaksa menanggung kos perubatan org tua tersebut..
Akibatnya die kena buang kerja. Jadi kes budak yang kena langgar ni pun sama. Baik biarkan jek budak tu sbb kalau tolong and jadi pape yang lebih teruk kat budak tu, diorang yang kena tanggung.

Nak tahu tak apa yang pemandu van tu cakap pasal die langgar budak perempuan tu?

Mula-mulakan pemandu tersebut dah terlanggar budak tu and die berhenti kejap sebab perasan die langgar budak.

Masa tu budak tu berada di tgh2 antara tayar depan dan belakang. Die terfikir kalau budak tu mati,

die cuma perlu bayar denda lebih kurang RMB10,000- RMB20,000 je tapi kalau budak tu hidup diakena tanggung akibatnya seumur hidup so die teruskan langgar budak tu dengan harapan budak tuakan mati. Itulah undang2 di China yang mana kalau langgar mati lebih senang nak kira drpd langgarhidup. So sekarang pemandu van tu sangat berharap yang budak kecik ni akan mati..

Terukkan? Ini bukan tipu tau tapi seperti yang tertulis dalam paper cina hari ni...

Admin berbalas pesan nih "Jadinya kalau sampai di China" ingatlah !

JANGAN TOLONG kecuali family korang sendiri...

Semoga perkara ini takkan terjadi di Malaysia tercinta ini...

Kesimpulannya, di mana saja, manusia semakin hilang pertimbangan diri.

Dunia semakin kejam dan tak berperikemanusiaan~

So terjawab lah persoalan tao yang dulu dimana seorang lelaki mengambil kesempatan tetak perempuan pengsan selepas bergaduh dan xde sape yang ambil tindakan.

JgN Lupa Klik LIKE pages bawah ni dan SHARE...kat kawan²

Thursday, October 20, 2011

Stay My Baby


Summer love isn’t meant to be
And it’s only a fantasy
That’s what everyone’s telling me
Stay my baby
Even though it’s a little rushed
Let me know that you’ll keep in touch
If you don’t it will hurt too much
Stay my baby
Oooh, oh, oh
Tell me right now
Oooh, oh, oh
How it’s going down
Everything will be okey
Everything will be alright
I know that it it’ll go my way
If you stay my baby (stay my baby)
I’m never gonna give you up
I’m never gonna have enough
So now til forever
Stay my baby (stay my baby)
Ahh ahh ahh ahh
Ahh ahh ahh ahh
Now that I’ve gone back to school
All I do is think of you
Sittin up here in my room
Going crazy
But then you call
Get’s me through it all
Every time I hear you say
Stay my baby
Everything will be okey
Everything will be alright
I know that it it’ll go my way
If you stay my baby (stay my baby)
I’m never gonna give you up
I’m never gonna have enough
(So) so now til forever
Stay my baby (stay my baby)
Stay my baby
Stay my baby, (ohohoh)
Stay my baby
Stay my baby
Tell me right now
How it’s going down
Everything will be okey
Everything will be alright
I know that it it’ll go my way
If you stay my baby
I’m never gonna give you up
(Woah ohoh)
I’m never gonna have enough
So now til forever
Stay my baby (stay my..)
Stay my baby
Stay my baby
Stay my baby
Stay my baby
I’m never gonna give you up
I’m never gonna have enough
So now til forever
Stay my baby (stay my baby)

Princess Lina
n.9
you are my only one

Wednesday, October 19, 2011

SMILE IN LOVE




Falling Love nae soneul kkog jab-ajwo
I’m Wanna Be nae gyeot-eman-iss-eo jwo
Oh Happy Day nae modeungeol julgeoya
I Can’t Stop neoman-eul na saranghae
Oh Shiny Day nae haengboghan misowa
It’s So Sweet nae sujub-eun seolleim
Take My Heart nan neoege julgeoya
I Can’t Stop neol hyanghan naesarang-eul
Love~
dugeun dugeun geolyeo neoleul bomyeon bolsulog
nae simjang-i neomudo ttwineunde
jakku jakku ileohge maeil jogeumssig
eojeboda oneul deo saranghae
neol saranghae ~
jeo haes-salboda deo bichnaneun
halue gadeughan uli chueogdeul
neomu tteollineun ma-eum
naleul balabwajuneun
neoleul saranghandago solichyeo
Falling Love nae soneul kkog jab-ajwo
I’m Wanna Be nae gyeot-eman-iss-eo jwo
Oh Happy Day nae modeungeol julgeoya
I Can’t Stop neoman-eul na saranghae
Oh Shiny Day nae haengboghan misowa
It’s So Sweet nae sujub-eun seolleim
Take My Heart nan neoege julgeoya
I Can’t Stop neol hyanghan naesarang-eul
Love~
solichyeo ~ a
Falling Love nae soneul kkog jab-ajwo
I’m Wanna Be nae gyeot-eman-iss-eo jwo
Oh Happy Day nae modeungeol julgeoya
I Can’t Stop neoman-eul na saranghae
Oh Shiny Day nae haengboghan misowa
It’s So Sweet nae sujub-eun seolleim
Take My Heart nan neoege julgeoya
I Can’t Stop neol hyanghan naesarang-eul
Love~

PRINCESS LINA
N.9

jangan kau tinggalkan daku bergini



tak bisa ku terima
kau tinggalkanku  saat ku butuh kamu
apa tak kau rasakan
betapa hancur hidupku tanpa kamu
aku terlanjur terlalu bergantung padamu
jangan pergi, jangan pergi
jangan kau pergi ku tak ingin sendiri
ku tak sanggup, ku tak sanggup
sungguh tak sanggup hidup tanpa cintamu
kau yang buatku tegar
tuk terus bertahan jalani hidup ini
aku terlanjur terlalu bergantung padamu
repeat reff
aku terlanjur terlalu bergantung padamu


princess lina

n.9

Tuesday, October 18, 2011

keistimewaan seorang ibu~~

‎1. Dua rakaat solat wanita yang hamil lebih baik dari 80 rakaat solat wanita yang tidak hamil.

2. Wanita yang hamil dapat pahala puasa disiang hari & pahala ibadat di malam hari.

3. Wanita yang bersalin dapat pahala 70 thn solat & puasa serta setiap kesakitan pada satu uratnya, Allah bagi satu pahala haji.

4. Sekiranya wanita meninggal dunia dalam masa 40 hari selepas bersalin ia dikira sebagai mati syahid. …

5. Wanita yang beri minum susu badannya kepad anaknya akan dapat 1 pahala daripada tiap titik susu yang diberikannya.

6. Wanita yang beri minum susu badannya kepad anaknya yang menangis maka Allah beri pahala satu tahun pahala solat & puasa.

7. Kalau wanita menyusui anaknya hingga cukup tempoh 2 setengah tahun, maka malaikat dilangit khabarkan berita bahawa syurga wajib baginya.

8. Seorang ibu yang menghabiskan masa malamnya dengan tidur yang tidak selesa kerana menjaga anaknya yang sakit dapat pahala seperti membebaskan 20 orang hamba.

9. Wanita yang tidak cukup tidur pada malam hari kerana menjaga anaknya yang sakit akan di ampunkan oleh Allah akan seluruh dosanya & bila dia hiburkan hati anaknya Allah beri 12 tahun pahala ibadat



keistimewaan seorang ibu.....
kita perlulah menghargai pergorbanan ibu kita
kerana dia lah yang sanggup mengorbankan nyawanya untuk melahirkan kita....
sayanggi la kedua ibu bapa kita
tanpa mereka kita tidak ada di dunia ini


PRINCESS LINA
KLMU


LOVE YOUR FAMILY....
THEY ALWAYS BESIDE YOU

KELAR BAYI DLM ASRAMA




BETONG: Hanya kerana teman lelaki tidak mahu menerima anak luar nikah dalam kandungannya, seorang pelajar berusia 16 tahun mengelar bayi perempuan baru dilahirkannya sehingga mati dan perut terburai di bilik asrama sekolahnya di sini, semalam.

Kejadian menggemparkan itu berlaku kira-kira jam 7.40 pagi dan pelajar tingkatan empat terbabit dikatakan melahirkan bayi cukup sifat sebelum dia mengelar bayinya yang masih hidup itu dengan pisau pemotong sayur sepanjang 15 sentimeter.

Sumber berkata, sebelum kejadian, pelajar terbabit dikatakan gagal hadir ke kelas sehingga menimbulkan rasa curiga seorang guru lelaki berusia 41 tahun yang kemudian ke bilik asramanya.

Menurutnya, sebaik tiba di bilik pelajar berkenaan, guru itu terkejut apabila mendapati satu mayat bayi perempuan cukup sifat berlumuran darah di atas lantai berhampiran katil suspek.



dr akhbar Metro~~~
renung2x la apa yg dikatakan ini.....

Pendam


Aku yang mengejar bayang cinta
Kian terbiar
Terpendam kata
Tak terungkap selamanya

Pedihnya hanya aku yang merasa
Mahu memilikinya
Aku hanya hamba cinta

Bisik hatiku lepaskan dirinya
Sungguh aku tak bisa
Biarlah ku sendiri
Tanpa kasih di hati

Aku tak mampu pertahankan lagi
Cinta yang menyakiti
Biarlah aku pergi
Tiada hampa di hati

Pedihnya hanya aku yang merasa
Mahu memilikinya
Aku hanya hamba cinta

Bisik hatiku lepaskan dirinya
Sungguh aku tak bisa
Biarlah ku sendiri
Tanpa kasih di hati

Aku tak mampu pertahankan lagi
Cinta yang menyakiti
Biarlah aku pergi
Tiada hampa di hati
Aku yang mengejar bayang cinta



Princess Lina
klmu

Sunday, October 16, 2011

Always Be Mine

I hear you breathe
You're lying close to me
The shadows gone
I have found my peace

You make me calm
With you I'm safe from harm
And right by your side
I'll stay through the night 'til eternity
That's the way it will be

And I wonder what you're dreaming of
You're so peaceful when you sleep
Everything I want everything I need is lying here in front of me

And if I ever lose my power to fly
Then your love takes me high
I'll always be true to you
Sometimes I think I might lose it all
Guess the chances are small
'Cause you hold me close I feel you near
Don't let go say you'll always be here
So just hold me tight and I'll be fine
Dreaming you will always be mine

Just like the sun
You make me warm inside
Like a soft summer breeze
A moment to seize
So true I won't stop loving you

And I wonder what you're dreaming of
You're so peaceful when you sleep
Everything I want everything I need is lying here in front of me

And if I ever lose my power to fly
Then your love takes me high
I'll always be true to you
Sometimes I think I might lose it all
Guess the chances are small
'Cause you hold me close I feel you near
Don't let go say you'll always be here
So just hold me tight and I'll be fine
Dreaming you will always be mine

And I wonder what you're dreaming of
You're so peaceful when you sleep
Everything I want everything I need is lying here in front of me

And if I ever lose my power to fly
Then your love takes me high
I'll always be true to you
Sometimes I think I might lose it all
Guess the chances are small
'Cause you hold me close I feel you near
Don't let go say you'll always be here
So just hold me tight and I'll be fine
Dreaming you will always be mine

Just hold me tight and I'll be fine
Dreaming you will always be mine



Princess Lina
n.9


i just tell u
i only have u in my heart.........

dimana ibu.....



MANA MAK ..... " Before baca, sila sediakan Tisu"

Mana Mak?'

Jam 6.30 petang.

Mak berdiri di depan pintu. Wajah Mak kelihatan resah. Mak tunggu adik bungsu balik dari sekolah agama.

Ayah baru balik dari sawah.

Ayah tanya Mak, “Along mana?’

Mak jawab, “Ada di dapur tolong siapkan makan.”

Ayah tanya Mak lagi,” Angah mana?”

Mak jawab, “Angah mandi, baru balik main bola.”

Ayah tanya Mak, “Ateh mana?”

Mak jawab, “Ateh, Kak Cik tengok tv dengan Alang di dalam?”

Ayah tanya lagi, “Adik dah balik?”

Mak jawab, “Belum. Patutnya dah balik. Basikal adik rosak kot. Kejap lagi kalau tak balik juga jom kita pergi cari Adik.”

Mak jawab soalan ayah penuh yakin. Tiap-tiap hari ayah tanya soalan yang sama. Mak jawab penuh perhatian. Mak ambil berat di mana anak-anak Mak dan bagaimana keadaan anak-anak Mak setiap masa dan setiap ketika.

Dua puluh tahun kemudian

Jam 6.30 petang

Ayah balik ke rumah. Baju ayah basah. Hujan turun sejak tengahari.

Ayah tanya Along, “Mana Mak?”

Along sedang membelek-belek baju barunya. Along jawab, “Tak tahu.”

Ayah tanya Angah, “Mana Mak?”

Angah menonton tv. Angah jawab, “Mana Angah tahu.”

Ayah tanya Ateh, “Mana Mak?”

Ayah menunggu lama jawapan dari Ateh yang asyik membaca majalah.

Ayah tanya Ateh lagi, "Mana Mak?"

Ateh menjawab, “Entah.”

Ateh terus membaca majalah tanpa menoleh kepada Ayah.

Ayah tanya Alang, “Mana Mak?”

Alang tidak jawab. Alang hanya mengoncang bahu tanda tidak tahu.


Ayah tidak mahu tanya Kak Cik dan Adik yang sedang melayan facebook. Ayah tahu yang Ayah tidak akan dapat jawapan yang ayah mahu.

Tidak ada siapa tahu di mana Mak. Tidak ada siapa merasa ingin tahu di mana Mak. Mata dan hati anak-anak Mak tidak pada Mak. Hanya mata dan hati Ayah yang mencari-cari di mana Mak.

Tidak ada anak-anak Mak yang tahu setiap kali ayah bertanya, "Mana Mak?"

Tiba-tiba adik bungsu bersuara, “Mak ni dah senja-senja pun merayap lagi. Tak reti nak balik!!”

Tersentap hati Ayah mendengar kata-kata Adik.

Dulu anak-anak Mak akan berlari mendakap Mak apabila balik dari sekolah. Mereka akan tanya "Mana Mak?" apabila Mak tidak menunggu mereka di depan pintu.

Mereka akan tanya, "Mana Mak." Apabila dapat nombor 1 atau kaki melecet main bola di padang sekolah. Mak resah apabila anak-anak Mak lambat balik. Mak mahu tahu di mana semua anak-anaknya berada setiap waktu dan setiap ketika.

Sekarang anak-anak sudah besar. Sudah lama anak-anak Mak tidak bertanya 'Mana Mak?"

Semakin anak-anak Mak besar, soalan "Mana Mak?" semakin hilang dari bibir anak-anak Mak .

Ayah berdiri di depan pintu menunggu Mak. Ayah resah menunggu Mak kerana sudah senja sebegini Mak masih belum balik. Ayah risau kerana sejak akhir-akhir ini Mak selalu mengadu sakit lutut.

Dari jauh kelihatan sosok Mak berjalan memakai payung yang sudah uzur. Besi-besi payung tercacak keluar dari kainnya. Hujan masih belum berhenti. Mak menjinjit dua bungkusan plastik. Sudah kebiasaan bagi Mak, Mak akan bawa sesuatu untuk anak-anak Mak apabila pulang dari berjalan.

Sampai di halaman rumah Mak berhenti di depan deretan kereta anak-anak Mak. Mak buangkan daun-daun yang mengotori kereta anak-anak Mak. Mak usap bahagian depan kereta Ateh perlahan-lahan. Mak rasakan seperti mengusap kepala Ateh waktu Ateh kecil. Mak senyum. Kedua bibir Mak diketap repat. Senyum tertahan, hanya Ayah yang faham. Sekarang Mak tidak dapat lagi merasa mengusap kepala anak-anak seperti masa anak-anak Mak kecil dulu. Mereka sudah besar. Mak takut anak Mak akan menepis tangan Mak kalau Mak lakukannya.

Lima buah kereta milik anak-anak Mak berdiri megah. Kereta Ateh paling gah. Mak tidak tahu pun apa kehebatan kereta Ateh itu. Mak cuma suka warnanya. Kereta warna merah bata, warna kesukaan Mak. Mak belum merasa naik kereta anak Mak yang ini.

Baju mak basah kena hujan. Ayah tutupkan payung mak. Mak bagi salam. Salam Mak tidak berjawab. Terketar-ketar lutut Mak melangkah anak tangga. Ayah pimpin Mak masuk ke rumah. Lutut Mak sakit lagi.

Mak letakkan bungkusan di atas meja. Sebungkus rebung dan sebungkus kueh koci pemberian Mak Uda untuk anak-anak Mak. Mak Uda tahu anak-anak Mak suka makan kueh koci dan Mak malu untuk meminta untuk bawa balik. Namun raut wajah Mak sudah cukup membuat Mak Uda faham.

Semasa menerima bungkusan kueh koci dari Mak Uda tadi, Mak sempat berkata kepada Mak Uda, "Wah berebutlah budak-budak tu nanti nampak kueh koci kamu ni."

Sekurang-kurangnya itulah bayangan Mak. Mak bayangkan anak-anak Mak sedang gembira menikmati kueh koci sebagimana masa anak-anak Mak kecil dulu. Mereka berebut dan Mak jadi hakim pembuat keputusan muktamat. Sering kali Mak akan beri bahagian Mak supaya anak-anak Mak puas makan. Bayangan itu sering singgah di kepala Mak.

Ayah suruh Mak tukar baju yang basah itu. Mak akur.

Selepas Mak tukar baju, Ayah iring Mak ke dapur. Mak ajak anak-anak Mak makan kueh koci. Tidak seorang pun yang menoleh kepada Mak. Mata dan hati anak-anak Mak sudah bukan pada Mak lagi.

Mak hanya tunduk, akur dengan keadaan.

Ayah tahu Mak sudah tidak boleh mengharapkan anak-anak melompat-lompat gembira dan berlari mendakapnya seperti dulu.

Ayah temankan Mak makan. Mak menyuap nasi perlahan-lahan, masih mengharapkan anak-anak Mak akan makan bersama. Setiap hari Mak berharap begitu. Hanya Ayah yang duduk bersama Mak di meja makan setiap malam.

Ayah tahu Mak penat sebab berjalan jauh. Siang tadi Mak pergi ke rumah Mak Uda di kampung seberang untuk mencari rebung. Mak hendak masak rebung masak lemak cili api dengan ikan masin kesukaan anak-anak Mak.

Ayah tanya Mak kenapa Mak tidak telepon suruh anak-anak jemput. Mak jawab, "Saya dah suruh Uda telepon budak-budak ni tadi. Tapi Uda kata semua tak berangkat."

Mak minta Mak Uda telepon anak-anak yang Mak tidak boleh berjalan balik sebab hujan. Lutut Mak akan sakit kalau sejuk. Ada sedikit harapan di hati Mak agar salah seorang anak Mak akan menjemput Mak dengan kereta. Mak teringin kalau Ateh yang datang menjemput Mak dengan kereta barunya. Tidak ada siapa yang datang jemput Mak.

Mak tahu anak-anak mak tidak sedar telepon berbunyi. Mak ingat kata-kata ayah, “Kita tak usah susahkan anak-anak. Selagi kita mampu kita buat saja sendiri apa-apa pun. Mereka ada kehidupan masing-masing. Tak payah sedih-sedih. Maafkan sajalah anak-anak kita. Tak apalah kalau tak merasa menaiki kereta mereka sekarang. Nanti kalau kita mati kita masih ada peluang merasa anak-anak mengangkat kita kat bahu mereka.”

Mak faham buah hati Mak semua sudah besar. Along dan Angah sudah beristeri. Ateh, Alang, Kak Cik dan Adik masing-masing sudah punya buah hati sendiri yang sudah mengambil tempat Mak di hati anak-anak Mak.

Pada suapan terakhir, setitik air mata Mak jatuh ke pinggan.

Kueh koci masih belum diusik oleh anak-anak Mak.

Beberapa tahun kemudian

Mak Uda tanya Along, Angah, Ateh, Alang, Kak Cik dan Adik, “Mana mak?”.

Hanya Adik yang jawab, “Mak dah tak ada.”

Along, Angah, Ateh, Alang, Kak Cik dan Adik tidak sempat melihat Mak waktu Mak sakit.

Kini Mak sudah berada di sisi Tuhannya bukan di sisi anak-anak Mak lagi.

Dalam isakan tangis, Along, Angah, Ateh, Alang, Kak Cik dan Adik menerpa kubur Mak. Hanya batu nisan yang berdiri terpacak. Batu nisan Mak tidak boleh bersuara. Batu nisan tidak ada tangan macam tangan Mak yang selalu memeluk erat anak-anaknya apabila anak-anak datang menerpa Mak semasa anak-anak Mak kecil dulu.

Mak pergi semasa Along, Angah, Ateh, Alang, Kak Cik dan Adik berada jauh di bandar. Kata Along, Angah, Ateh, Alang, Kak Cik dan Adik mereka tidak dengar handphone berbunyi semasa ayah telepon untuk beritahu mak sakit tenat.

Mak faham, mata dan telinga anak-anak Mak adalah untuk orang lain bukan untuk Mak.

Hati anak-anak Mak bukan milik Mak lagi. Hanya hati Mak yang tidak pernah diberikan kepada sesiapa, hanya untuk anak-anak Mak..

Mak tidak sempat merasa diangkat di atas bahu anak-anak Mak. Hanya bahu ayah yang sempat mengangkat jenazah Mak dalam hujan renyai.

Ayah sedih sebab tiada lagi suara Mak yang akan menjawab soalan Ayah,

"Mana Along?" , "Mana Angah?", "Mana Ateh?", "Mana Alang?", "Mana Kak Cik?" atau "Mana Adik?". Hanya Mak saja yang rajin menjawab soalan ayah itu dan jawapan Mak memang tidak pernah silap. Mak sentiasa yakin dengan jawapannya sebab mak ambil tahu di mana anak-anaknya berada pada setiap waktu dan setiap ketika. Anak-anak Mak sentiasa di hati Mak tetapi hati anak-anak Mak ada orang lain yang mengisinya.

Ayah sedih. Di tepi kubur Mak, Ayah bermonolog sendiri, "Mulai hari ini tidak perlu bertanya lagi kepada Along, Angah, Ateh, Alang, Kak Cik dan Adik , "Mana mak?" "

Kereta merah Ateh bergerak perlahan membawa Ayah pulang. Along, Angah, Alang dan Adik mengikut dari belakang. Hati ayah hancur teringat hajat Mak untuk naik kereta merah Ateh tidak kesampaian. Ayah terbayang kata-kata Mak malam itu, "Cantiknya kereta Ateh, kan Bang? Besok-besok Ateh bawalah kita jalan-jalan kat Kuala Lumpur tu. Saya akan buat kueh koci buat bekal."

"Ayah, ayah....bangun." Suara Ateh memanggil ayah. Ayah pengsan sewaktu turun dari kereta Ateh..

Terketar-ketar ayah bersuara, "Mana Mak?"

Ayah tidak mampu berhenti menanya soalan itu. Sudah 10 tahun Mak pergi namun soalan "Mana Mak?" masih sering keluar dari mulut Ayah sehingga ke akhir usia.

Sebuah cerita pendek buat tatapan anak-anak. Kata orang hidup seorang ibu waktu muda dilambung resah, apabila tua dilambung rasa. Kata Rasulullah saw. ibu 3 kali lebih utama dari ayah. Bayangkanlah berapa kali ibu lebih utama dari isteri, pekerjaan dan anak-anak sebenarnya. Solat sunat pun Allah suruh berhenti apabila ibu memanggil. Berapa kerapkah kita membiarkan deringan telepon panggilan dari ibu tanpa berjawab?






Mum you are my hero~~~
you are my love....
hope you all know about this...
dia lah yg selalu membantu kita 
ingatlah mereka mum n dad
Princess Lina
n.9

Follow your soul


Take on my heart (2PM)

Follow your soul
Let’s go
Neowa nun-i majuchin geu sungan geu jamkkan-i neomu gil-eoss-eo
Neoman-eul gidalyeoon geu sigan jogeumdo akkabji anh-ass-eo Yeah
Geunyang neol bomyeon saelowo nae gaseum-i bakkwieo
Neodo bunmyeong-i geuleongeos gat-eunde wae ajigdo yeonlagdo eobsneunji
Take on my heart (Follow your soul)
Take on my heart (Follow your soul)
I know you felt the way I’ve looked into your eyes,
Don’t ever lie
Take on my heart (Follow your soul)
Take on my heart (Follow your soul)
I don’t know when you might be calling
So that I am stuck here waiting
Oneul-eun nega ol geos gat-eunde maeil neo hanaman gidalyeo
Neowa gat-eun geol hago issneunde wae neon mangseol-igo issneunji Oh
Ne mam-eul sumgiji mal-a anincheog haedo da al-a
Ne mogsoliga nae gwisga-e nam-a gaseum-en ontong neo ppun-ingeol
Take on my heart (Follow your soul)
Take on my heart (Follow your soul)
I know you felt the way I’ve looked into your eyes
Don’t every lie
Take on my heart (Follow your soul)
Take on my heart (Follow your soul)
I don’t know when you might be calling
So that I am stuck here waiting
Neoleul gajgo sip-eunde neoleul gajgo sip-eunde
Wae neon mangseol-ineunji
Jeomjeom deo cham-eul su eobs-eo meomchul su eobs-eo neol neol gajgo sip-eojyeo
Nan nan imi junbiga doeiss-eo neon geunyang naegelo wa
Dwaess-eo nwabeolyeo dulyeoum ttawin da teol-eo ne mamdo nawa gatjanh-a
Wonhaneundaelo umjig-yeo neol neoleul matgyeobeolyeo
Take on my heart (Follow your soul)
Take on my heart (Follow your soul)
I know you felt the way I’ve looked into your eyes
Don’t ever lie
Take on my heart (Follow your soul)
Take on my heart (Follow your soul)
I don’t know when you might be calling
So that I am stuck here waiting



2PM...
Princess Lina
N.9

Thursday, October 13, 2011

Cinta Sang Pencinta

Love is cinta
Cinta itu membahagiakan
Cinta itu mengasyikkan
Cinta itu kadangkala sukar digambarkan
Perasaan cinta....

Cinta kepada Tuhan
Cinta kepada keluarga
Cinta pada alam
Cinta sesama manusia
Semua itu cinta
Akan tetapi kadangkala

Bgi sang pencinta yang
salah mencintai....
Cinta itu membawa derita
Cinta membawa sengsara
Cinta membuat kita gila
Cinta membuat kita butaUntuk terus merasai nikmat 
Untuk menilai yang mana kaca mana permata
Untuk terus merasai nikmat cinta


Cintailah Tuhan yang utama
Cintakan keluarga sepenuhnya
Cintasesama manusia berpada-pada
Agar cinta itu indah sentiasa
Jadilah sang pencintaan yang setia


Princess lina
when the love it say like taht

SHINee - Obsession MV

Don't touch my Girlfriends


You’re my lady
You’re my lady
You’re my lady with you
What’s wrong with being small, what’s wrong with being short
It’s okay, it’s okay, It’s you over flowers
You’re pretty, pretty, than others
You have long eyelashes and you’re belly is cute
Cause I said you’re pretty, I really think you got pretty
Cause I said it’s okay, I really think you’re cheating on me
That’s not it, ha
that’s not the end, ha
W’e’re not over
Hey yo, there’s one thing that is not okay
There’s one thing I cannot tolerate
It’s you, you know it,
don’t touch my girl who is pure
Your eyes that only looked at me
Your man who fell for your eyelashes
You know the way back, I’m right here
(You’re My Lady)
Tic toc, our time has stopped
(You’re My Lady)
Talk talk, one more word
(You’re My Lady… with you)
As if it never existed
As if it’s okay
I can’t live like that, no no no
Cause I said it’s funny, I think you’re playing
Cause I said you’re really good at it,
I think you’re gonna surprise me
It’s not fun ha,
not impressive ha
You shouldn’t do this
Hey yo, there’s one thing that is not okay
There’s one thing I cannot tolerate
It’s you, you know it,
don’t touch my girl who is pure
Your eyes that only looked at me
Your man who fell for your eyelashes
You know the way back, I’m right here
I told you pretty lies and now
you disappeared like a lie (You are my girl)
I keep up today with my longing for you
I’m going to last till the day you come
I want you to come back easily
Hey yo, act like there’s nothing big going on
Act like you haven’t changed
You know you’re gonna come back
Don’t touch my girl
Your eyes that only looked at me
Your man who fell for your eyelashes
You know the way back, I’m right here
She’s a liar, you said you weren’t gonna leave
Why do I only remember the good memories?
Where are you? I’m right here
Don’t leave
What should I do to live?
Don’t leave, don’t make me suffer in pain
My heart aches, I can’t endure this
Please tell me now that it was a lie, a joke

PRINCESS LINA
KLMU
YOUR ARE MY LOVE~~~

Don't Touch My Girl

Sunday, October 9, 2011

MISSING YOU~~




Ever since that rainy day you left
You’ve taken part of me with you
My heart fails to understand
What all this really means
The numbness that’s dwelling in my mind
Keeps telling me to let you go
But I can only listen to
The crying in my heart
I’m missing you, missing you
My heart is bursting with so much pain
And time passes slowly; I just can’t help
How much I miss you
I’m missing you, missing you
Why did you have to say good-bye?
Maybe this was the way that things were meant to be
I’m missing you
I know I’m drowning in all my tears
I just can’t seem to cease the flood
My heart keeps on yearning for you
Will you ever come back?
The aching that’s been inside my heart
Doesn’t seem to become any less
I try to tell myself to move on
But I can’t help myself
Oh, my first love, my first love
Without you, I just can’t ease this pain
What to do? What can I do?
I’m going crazy over you
Please promise me, promise me
That you’d find someone else to love
It’s not me, though it’s not me
For your sake, I’ll learn to be strong
It’s hard for me, hard for me
Oh, I love you, I’m missing you
Maybe this was the way that things were meant to be
I’m missing you
Princess Lina
kl..
just tell the true one

Thursday, October 6, 2011

di dalam hati ku....


merindui diri mu
saat ku merasa cinta kini hadiri
dalam hidup ku...
hanya ku mampu berkata
tapi ku sukar meluahkan
isi hati ku pada dirinya
aku berserah pada mu Ya Allah..
aku berharap dia mengetahui perasaan ku dan cinta ku padanya
kerana hanya dirimu yang ku sayanggi
tanpa mu ku tidak dapat merasai diriku disayangi
aku tidak mengetahui cinta mu
kerana kaulah yang memberikan ku semagat pada diri ku
aku amat bersyukur pada mu..
kerana kau memberi ku
seorang yang cukup indah dan baik pada ku....
aku berharap aku akan bersamanya hingga hujung hayat ku
aku berharap dia dapat menerima ku sebagai suami/isteri nya
kerana kau lah yang ku sayanggi
aku cintai mu
aku sayanggi mu....

ku berharap kau tahu segalanya

Princess Lina
N.9

cinta itu milik kita ,....

Wednesday, October 5, 2011

untuk mu sahabat ku

                                                                                    salam hello
ku dengari suara seseorang
jauh dihati
rupanya sahabat ku
lama ku tidak bertemu dengan diri nya
sudah jauh bezanya
dirinya sekarang
tapi dia masih kenali diri ku
bertapa gembiranya hati ku menemui sahabat-sahabat ku
yang berjauhan di perantauan
bila ku kembali ke rumah ku
ku berharap dapat bertemu dengan sahabat ku
saat ku dapat bertemu dengan mereka itu lah
hari kenagan bersama
adui ku tidak percaya

ada yang sudah berumah tangga ada yang sudah berkerja
ada yang masih study dan sebagainya
sungguh ku tidak percayainya

inilah yang ku berharap pertemuan bersama sahabat2x ku...
ku berharap kita akan bertemu kembali

princess lina
n.9

- Roly Poly

antara diri ku dn dirinya

bila ku ungkapkan kata tersebut
hanya tersirat di dalam
tetapi mengapa sukar....untuk ku berkatakan
sedangkan ia mudah
hanya 3 perkataan sahaja
yang sukar untuk berkata
tapi
ku tidak dapat melupakan diri mu
ku masih terbayangkan wajah mu
senyuman mu membuat ku teringat
adakah itu cinta kita
sukar untuk ku mengatakan
kerana perasaan ku teteap terasa
kerana kau lah yang ku cari


Princess Lina
lovely lina
N.9
the love come from your heart