Tuesday, December 4, 2012

Tuesday, November 27, 2012

oopppp

~~ duhai mlm~~~

hye semua oppss asalamualaikum n salam 1 malaysia utk semua kawan2x sy
wah lama d h x chot chet dlm blog ni
hehehehehe
hope you all semua cehat n happy selalu

maaf lama x update blog ni busy dgn kerja masa byk funa fokus pd assigh
hmm dugaan betul sem ni x tahu nk ckp apa dh
dgn peragai kwn lg dugaan betul hmmmm sy pun x faham knp
sejak study sini sy kenal beberapa je yg sy rapat
yg sy x rapat mcm2x ragam entah la sy pun x faham dia org cr kwn mcm mn
hmmmmmmm itu urusan sendiri

skrg dtg lg masalah yg lain hmmm itu rahsia susah nk cerita
hahaaa hmmm kita dh fobia utk semua ni
nak berbicara nk kenal semua tu dh fobia mcm2x dh kena
tu semua ujian tuhan pd umatnya kita hanya berserah n menerima
apa2x pun kita kena berdoa jg agar benda2x ni x terjd lg semua tu pengajaran buat kita kan
hmmmmmmm

kita x faham la entah la malas dh nak kata hmmm semua tu rahsia diri
tp x tahu sampai bila leh simpan semua ni
hmmmmmm
x pe la ni just nk cerita sikit je

hope u all semua haappy tau jg diri
apa2x salam n slmt mlm semua have a nice day

Thursday, October 11, 2012

ia menjd rahsia diri ku

segulung tahniah buat dirinya yg sudah tamat pengajian
akihirnya dia pun sudah konvo di cyberjaya
sy ingin mengucapkan tahniah buat dirinya
walaubagaimana pun sy sentiasa menanti dirinya
tiada penganti yg boleh menganti dirinya
yg hanya ku ungkapan kata ialah
kesedihan walau bagaimana pun sy tetap doakan awk
moga awk berjaya
sy gembira bila tahu awk sudah berjaya

sy harap cinta sy pd awk awk tahu nanti
walau bagaimana pun sy sentiasa disisi awk hingga akhir hayat sy

sy harap awk tahu ya

kalau sy tiada sy harap awk disisi sy ketika itu
kalau sy di suatu tempat sy harap awk disisi sy
kalau awk tiada sy sentiasa disisi awk

apa apa pun sy harap awk berjaya
sy yakin awk boleh buat yg terbaik lepas ni
sy harap awk jgn lupa sy ya
salam dr sy harap awk tahu

Saturday, September 15, 2012

tarikh lahir anda


Kalau anda dilahirkan pada
1Hb, 10Hb, 19Hb, 28Hb dalam mana-mana bulan,
anda adalah no.1
Kalau anda dilahirkan pada
2Hb, 11Hb, 20Hb, 29Hb dalam mana-mana bulan,
anda adalah no.2
Kalau anda dilahirkan pada
3Hb, 12Hb, 21Hb, 30Hb dalam mana-mana bulan,
anda adalah no.3
Kalau anda dilahirkan pada
4Hb, 13Hb, 22Hb, 31Hb dalam mana-mana bulan,
anda adalah no.4
Kalau anda dilahirkan pada
5Hb, 14Hb, 23Hb dalam mana-mana bulan,
anda adalah no.5
Kalau anda dilahirkan pada
6Hb, 15Hb, 24Hb dalam mana-mana bulan,
anda adalah no.6
Kalau anda dilahirkan pada
7Hb, 16Hb, 25Hb dalam mana-mana bulan,
anda adalah no.7
Kalau anda dilahirkan pada
8Hb, 17Hb, 26Hb dalam mana-mana bulan,
anda adalah no.8
Kalau anda dilahirkan pada
9Hb, 18Hb, 27Hb dalam mana-mana bulan,
anda adalah no.9

no.1 —- Anda sangat cerdik, jujur, lucu, degil, rajin, terus-terang, cemburu dalam asas pertandingan, baik hati, peramah dan autoriti. Anda ingin mendahului dalam apa jua keadaan. Anda seorang yang berdikari, berkeyakinan dan tidak pernah berada di bawah pimpinan orang lain. Anda akan bercinta dalam usia yang muda tapi akan berkahwin pada usia yang matang. Anda tidak suka akan orang yang bertentangan pendapat dengan anda. Malah anda juga menyimpan dendam dengan orang yang bersalah dengan anda. Anda seorang yang kuat belanja. Pada masa hadapan anda adalah professional dalam kerjaya yang anda ceburi. Namun terdapat juga orang yang kecil hati dengan pencapaian anda. Anda mempunyai keluarga yang bahagia. Pasangan ideal anda adalah no.4, 6, 8.

no.2 —- Tak kira apa pun, anda akan disukai oleh semua orang kerana anda berperanankan Bulan dan semua orang suka akan bulan. Em…bagus! Anda suka bermimpi siang. Anda kurang berkeyakinan terhadap diri sendiri. Jadi and perlu membuat perubahan ke atas hidup anda. Anda adalah seorang yang sukar diramal kerana anda membuat perubahan berdasarkan masa dan keadaan. Anda juga seorang yang mementingkan diri sendiri tetapi and mempunyai bakat dalam muzikal, seni dan komunikasi lisan. Sikap anda seperti bulan yang datang keredupan dan pudar jadi semua orang boleh mengetahui perubahan anda. Anda boleh menjadi Mahatma Gandhi yang kedua kerana cinta akan keamanan. Anda juga seorang yang bertanggungjawab dalam keluarga. Pasangan ideal anda adalah no.2, 5, 9.

no.3 —- Anda adalah seorang yang berhati keras, pentingkan diri sendiri, kuat agama dan suka untuk mempertingkatkan kehidupan sendiri. Anda mempunyai masalah keluarga dan anda dapat mengharungi dengan kesabaran anda. Anda sangat pandai bercakap, wajah yang cantik, jadi ke mana saja anda pergi anda akan dapat apa yang anda inginkan. Daripada hari lahir anda, anda perlu berkerja keras untuk berjaya. Anda juga seorang yang menghormati orang yang lebih tua daripada anda. Bukannya senang nak menjalinkan hubungan sama ada percintaan, kekeluargaan atau persahabatan. Sekiranya anda suka akan sikap seseorang itu, maka hubungan itu akan berpanjangan. Anda suka akan kebebasan, pencipta di mana ada anda akan membawa harapan, kegembiraan dan keceriaan ke dunia ini. Pasangan ideal anda adalah no.6, 9.

no.4 —- Anda adalah seorang yang amat degil dan rajin. Mungkin anda akan menjauhkan orang lain daripada anda kerana kata-kata anda. Anda seorang yang bertimbang rasa akan masalah orang lain. Anda berbakat dalam penyelidikan dan seni. Anda akan membantu ahli keluarga atau kawan-kawan yang menghadapi masalah tanpa berfikir panjang. Anda kena berhati-hati dengan orang sekeliling anda kerana mereka mungkin akan mempergunakan anda. Kawan-kawan anda akan menghabiskan masa dan wang ringgit anda dan selepas itu menjauhi daripada anda apabila anda dah tak ada nilai buat mereka lagi. Walau bagaimanapun anda tetap seorang yang sabar dan tegas. Pasangan ideal anda adalah no.1, 8.

no.5 —- Anda sangat popular dalam komuniti. Anda boleh menyelesaikan sesuatu perkara hanya secara lisan. Anda mempunyai akal fikiran dalam menjalani perniagaan. Namun anda terlalu terburu-buru. Anda adalah seorang yang humor di kalangan kawan-kawan dan ahli keluarga. Kawan-kawan dan ahli keluarga anda juga akan minta bantuan anda apabila mereka memerlukan bantuan. Anda bukan seorang yang setia dalam hubungan percintaan. Anda suka perubahan dan kebebasan. Anda mempunyai ciri-ciri seorang pengembara dan ahli silap mata. Anda mempelajari hidup melalui pengalaman. Pasangan ideal anda adalah no.1 , 2, 9.

no.6 —- Anda dilahirkan untuk menikmati hidup ini. Anda tidak pedulikan apa-apa perkara dan hanya ingin berseronok dalam hidup anda saja. Anda sangat pandai dalam pelajaran dan pengurusan perniagaan. Anda seorang genius, baik hati (tapi hanya orang yang beranggapan anda orang baik), mempunyai paras rupa yang cantik atau kacak. Semua benda yang baik akan datang pada anda. Anda mengambil berat ke atas ahli keluarga dan kawan-kawan anda. Pada pandangan mereka, anda adalah seorang yang murah hati, peramah, adil saksama dan mempunyai penilaian yang tajam. Pasangan ideal anda adalah no.1, 3, 9.

no.7 —- Anda mempunyai daya tarikan kepada sesiapa saja. Anda adalah seorang yang realistik, yakin, gembira dan merupakan seorang yang genius dalam bidang pendidikan, muzik, seni dan nyanyian. Anda mempunyai masalah sikap iaitu panas baran. Namun demikian, anda banyak melakukan pengorbanan untuk keluarga. Anda meletakkan keluarga di tempat yang amat tinggi sekali sehingga kadang-kadang mengabaikan kebahagian diri sendiri. Anda telah dilahirkan untuk memberi sumbangan kepada dunia ini. Jadi anda seorang yang bagus dan seorang yang amat gembira. Pasangan ideal anda adalah no.2.

no.8 —- Anda mempunyai personaliti yang sangat kuat jadi tak ada orang yang memahami anda. Kepakaran anda hanyalah menuding jari pada sesuatu benda. Anda juga mengalami pelbagai dugaan dalam hidup. Semua masalah ini telah menjadikan anda lebih kuat dan tabah. Anda memperjuangkan keadilan. Kebanyakan masa anda telah dihabiskan bersama-sama dengan kawan-kawan. Anda seorang yang disiplin dalam hidup, tidak putus asa dan berani. Faktor-faktor ini telah membawa anda ke puncak kejayaan. Anda juga adalah seorang ahli pasukan, keluarga dan pejuang yang sangat bagus. Pasangan ideal anda adalah no.1, 4.

no.9 —- Anda adalah seorang yang sangat tabah dari segi fizikal dan juga mental. Anda mempunyai penilaian yang sangat tajam. Anda juga adalah seorang yang sangat dihormati dalam komuniti. Anda adalah orang yang boleh menerima cabaran dan berjaya dalam apa jua yang anda buat. Pada usia yang muda anda selalu bertentangan dengan ibu bapa anda. Tapi apabila usia anda telah semakin meningkat anda adalah seorang anak yang taat dan hormati mereka. Anda sesuai menceburi bigan kejuruteraan atau perbankan kerana orang lain percaya dan yakin akan anda. Anda merupakan model teladan kepada orang lain. Pasangan ideal anda adalah no. 3, 5, 6.

comment number anda
jgn tipu tawu
mne tawu bole jd kat sini
^^v

One Direction - More Than This (Up All Night: The Live Tour)

Sunday, September 9, 2012

aku menyesal

girlfriend: awak .. saya nak cincin hubungan kita
boyfriend :untuk ape ? malas la ..awak .. petang ni kita jumpa tempat biasa ok ..
girlfriend :hurm .. yelah..
boyfriend : awak .. cuba tutup mata awak .. saya nak bagi hadiah ..
girlfrend :hadiah? .. ok ..
boyfriend : ok .. cuba tengok ni ..saya belikan patung beruang untuk awak ..
girlfriend : awak ! saya tak nak patung beruang .. saya nak cincin 
hubungan kita !( sambil membaling patung beruang itu di jalan raya )

lelaki itu pun terus berlari dan mendapatkan patung itu balik dan
berada dalam gengamannya .. tiba-tiba sebuah bas meluru ke arah lelaki tersebut dan badannya di gilis sehingga lelaki tersebut tidak
berdaya untuk bergerak .. lalu perempuan tersebut menjerit ..
dalam keadaan yang bergegas ..perempuan mengambil patung di
tangan lelaki tersebut dan tiba-tiba patung itu berkata ..

' you .. see in my pocket.. '

dan terlihatnya satu cincin yang sangat cantik .. dan patung itu terus berkata .. will you marry me ?? ..di saat itu .. mengalirnya air mata perempuan tersebut ..tetapi sudah terlambat untuk
menyesal .. kerana lelaki tersebut sudah pun pergi untuk selama-
lamanya ...






Thursday, August 30, 2012

ia pergi tanpa kata ia hilang bergitu

indahnya mengenali cinta
indahnya mengenali dirinya
tapi cinta sepenuh hati ini tidak terbalas
hanya air mata ku mengalir

ku mengenali dirinya dahulu hingga kini
hanya perasaan ke berlunggu
perit hati untuk tinggalkan

ingin ku katakan ini pada mu

  "jika diri ku pergi dahulu sempatkah kau ketahui segalanya cinta ku pada mu"

" Andaiku ingin berkata pada mu bahawa cinta ku hanya pd mu seorg shj"
tapi bila kau akan tahu segalanya

biar ku menagis hingga tiada erti'
tapi diri mu tidak tahu bahawa cinta ku untuk mu

sampaikan salam utk ku pd mu
walaupun sesaat shj

ku ingin kau tahu cinta ku utk mu
pilu hati ku bila kau tidak mengambil tahu diri ku
hina kah diri ku ini
apa yang anggapkan pada ku
katakan lah utk ku
bukti kannya


tetapi hati dan perasaan ku
kau tidak ketahuinya
hanya air mata ku sahaja yang mengalir
untuk membuktikan cinta ku pada diri mu

sekirannya ia pergi jgn lah kau menyesal
hanya ku katakan salam syg salam rindu salam cinta utk awk

lina lulu
klmu

Sunday, August 19, 2012

salam aidilfitri

salam aidilfitri utk semua sahabat
disini ada berbagai ucapan kad raya








princess lina
kelate...

just for u all salam aidilfitri maaf zahir dan batin

Wednesday, July 18, 2012

always for uu...uuuu

In the gap between tall buildings, I found a rainbow.
On the streets after the rain, one day. 

"I wanna show it to you too" while thinking so, 
A smile unknowingly broke across my face, yeah.

Even when I'm depressed, I think of you, 
It's really strange. 

Love, no matter when. This heart is given so much love
that it's overflowing. Always Love. 
You are the reason for my smile. 
Now, "I'm trying my best so that I can smile even when I can't see you"
I want to tell you that, right away. I want to send that message to you, with love.

Thank you for your cheering me
Thank you for your cheering me
Always Love, Always Love

Ever since I've met you, I've changed a little. 
Maybe it's just a small matter, but
after being made to send mail*, which I used to be really bad at, "It's not too day" 
I'm starting to think so a little now. 

A dream that I cannot fulfill just by myself, but if you're here... 

Love, no matter when. This heart is given so much love
that it's overflowing. Always Love. 
You are the reason for my smile. 
Now, "I'm trying my best so that I can smile even when I can't see you"
I want to tell you that, right away. I want to send that message to you, with love.

Everyday Everywhere
We're definitely under the same sky
Thank you for believing in me,
Just that, makes me happy.

Thank you for your cheering me
Thank you for your cheering me
Always Love, Always Love

Thank you for your cheering me
Thank you for your cheering me
Always Love, Always Love

Love, no matter when. This heart is given so much love
that it's overflowing. Always Love. 
You are the reason for my smile. 
Now, "I'm trying my best so that I can smile even when I can't see you"
I want to tell you that, right away. I want to send that message to you, with love.

Always Love, Always Love 



u always make me smile...
because u are my love
only u in my heart...
i always wait for you......
thank give me a big hug,,,,
love u


princess lina
klmu

Beautiful Target -Japanese ver.-/B1A4

B1A4 - 잘자요 굿나잇 (BABY GOOD NIGHT) (Full ver.)

Monday, July 9, 2012

SHARE IF YOU ♥ YOUR MOM




PERINGATAN sila sedia kan tisu sebelum baca .. memang sedih bila baca ni :'(


orang kata aku lahir dari perut mak . . .
(bukan orang kata...memang betul)

bila dahaga,yang susukan aku...mak

bila lapar,yang suapkan aku...mak

bila keseorangan,yang sentiasa di sampingku....mak

kata mak,perkataan pertama aku sebut...mak

bila bangun tidur,aku cari...mak

bila nangis,orang pertama yang datang...mak

bila nak bermanja,aku dekati...mak

bila nak bergesel,aku duduk sebelah...mak

bila sedih,yang boleh memujukku hanya...mak

bila nakal,yang memarahi aku...mak

bila merajuk,yang memujukku cuma...mak

bila melakukan kesalahan,yang paling cepat marah...mak

bila takut,yang tenangkan aku...mak

bila nak peluk,yang aku suka peluk...mak

aku selalu teringatkan...mak

bila sedih,aku mesti talipon...mak

bila seronok,orang pertama aku nak beritahu...mak

bila bengang,aku suka luah pada...mak

bila takut,aku selalu panggil "mmaaakkk"

bila sakit,orang paling risau adalah...mak

bila nak exam,orang yang paling sibuk juga...mak

bila buat hal,yang marah aku dulu...mak

bila ada masalah,yang paling risau...mak

yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni...mak

yang selalu masak makanan kegemaranku...mak

yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku...mak

yang selalu berleter kat aku...mak

yang selalu puji aku...mak

yang selalu nasihat aku...mak

bila nak kahwin...orang pertama aku tunjuk dan rujuk...mak

♥ AKU ADA PASANGAN HIDUP SENDIRI ♥


bila seronok,aku cari...pasanganku

bila sedih,aku cari....mak

bila berjaya,aku ceritakan pada...pasanganku

bila gagal,aku ceritakan pada...mak

bila bahagia,aku peluk erat...pasanganku

bila berduka,aku peluk erat...emakku

bila nak bercuti,aku bawa...pasanganku

bila sibuk,aku hantar anak ke rumah...mak

bila sambut birthday pasanganku,aku bersusah payah mencari hadiah

bila birthday emakku,aku cuma dapat ucapkan "selamat hari lahir mak"

selalu..aku ingat pasanganku

selalu..mak ingat kat aku

bila-bila..aku akan talipon pasanganku

entah bila..aku nak talipon mak

selalu...aku belikan hadiah untuk pasanganku

entah bila aku nak belikan hadiah untuk emak...

Renungkan:

"Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja... bolehkah kau kirim wang untuk mak?

mak bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah".

Berderai air mata jika kita mendengarnya..........

Tapi kalau mak sudah tiada..... .....

MAKKKKK...RINDU MAK..... RINDU SANGAT....

Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya......

berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya......

berapa ramai yang sanggup mengantikan lampin ibunya.....

berapa ramai yang sanggup membersihkan najis ibunya.......

berapa ramai yang sanggup membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya....

berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya.....

dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya.......

Seorang anak mendapatkan ibunya yang sedang sibuk menyediakan makan
malam di dapur lalu menghulurkan sekeping kertas yang bertulis sesuatu.
Si ibu segera mengesatkan tangan di apron menyambut kertas yang
dihulurkan oleh si anak lalu membacanya.Kos upah membantu ibu:

1) Tolong pergi kedai : RM4.00

2) Tolong jaga adik : RM4..00

3) Tolong buang sampah : RM1.00

4) Tolong kemas bilik : RM2.00

5) Tolong siram bunga : RM3.00

6) Tolong sapu sampah : RM3.00

Jumlah : RM17.00

Selesai membaca, si ibu tersenyum memandang si anak sambil sesuatu
berlegar-legar si mindanya. Si ibu mencapai sebatang pen dan menulis
sesuatu di belakang kertas yang sama.

1) Kos mengandungkanmu selama 9 bulan - PERCUMA

2) Kos berjaga malam kerana menjagamu - PERCUMA

3) Kos air mata yang menitis keranamu - PERCUMA

4) Kos kerunsingan kerana bimbangkanmu - PERCUMA

5) Kos menyediakan makan minum, pakaian, dan keperluanmu -PERCUMA

Jumlah Keseluruhan Nilai Kasihku - PERCUMA

Air mata si anak berlinang setelah membaca apa yang dituliskan oleh siibu. Si anak menatap wajah ibu,memeluknya dan berkata,

"Saya Sayangkan Ibu". Kemudian si anak mengambil pen dan menulis "Telah Dibayar" pada mukasurat yang sama ditulisnya.

JADI DI MANA PUN IBU KORANG ADA SEKARANG NI PERGI LAH CARI DAN PELUK DIA SELAGI BELUM TERLAMBAT
 

Thursday, July 5, 2012

bila ia berkata

sukarnya menyimpan segala perasaan cinta ini~~~
sukarnya untuk dikatakan
cinta pada dirimu itu.....
alangkah indahnya cinta itu untuk diri ku untuk mu
segala senyuman mu membuat ku mengigati mu
ku berharap ingin bertemu dengan mu
tapi bila ...
aku mengharap kehadiran mu dalam hidup ku
kerana aku amat mencintai mu
tiada penganti lain yang boleh membuat diri ku mencintai mu
~~~~~~~

hmmmm jauh ku tenung jauh ku rasa
jauhnya diri mu jauhnya ku merasa
cinta ku
rindu ku
pada mu amat terasa
setiap denyutan nadi jantung ku
terasa diri mu disisi ku
terasa cinta ku hampir disini
aku terasa senyuman mu
hati mu disisi ku
hanya ku berserah pada yang maha esa
cinta ku hanya ternyata
cinta ku untuk mu
cinta ku tiada yang boleh mengantinya
aku mencintai mu~~~~~

ku ingin sampai kan salam rindu salam sayang ku pada mu
ku berharap kau tau segalanya
dari ku
salam dari ku...

Princess Lina
KLMU

Monday, June 25, 2012

Aku Suka Dia



sukar ku nak berkata pd awk..
bahawa sy suka kan awk
tapi sy malu...
sy memang sygkan awk
hingga akhir hayat sy
kerana keistimewaan awk itu
membuat sy teringat hingga kini...
sy syg awk
sy suka awk...
tanpa awk sy tidak boleh merasa cinta itu
kerana awk la cinta ku

Lina syahiran
KLMU

Tuesday, June 19, 2012

awk jgn tinggal sy




bila cinta itu dtg ku mencr mu
hanya angin akan sampaikan cinta ku pada mu
kau lah cinta ku hingga akhir hayat ku
kau cinta ku syg ku

Friday, June 1, 2012

holiday about what

hello..
it holiday n school holiday right now
it come right hahahaha
cuti sekolah bermula cuti sem pun bermula
hmmm susah nya nak fikir semula 
time cuti ni la kita gi holiday
it far from here it will be secret just only me know where i go
far n far n far


my holiday oh my not the best...
leh jumpa gitu2x je cousin kita
yg soknya cuti ni all my holiday is eat eat eat
minggu yg penuh duk makan la beberapa minggu ni adui

kalau dapat mkn mcm kat atas ni hmmm kompem la tak makan comel sgt hehehehe 
nak sentuh pun sayang la nyam2x hati nak rasa hehehehe
sepanjang my holiday la... i was not very happy sgt2x la
entah la knp ya x pe biar ia rahsia kan......

this holiday i say angry bird holiday
mn x nya kata angry bird satu roll tempat holiday asik duk jual barang-barang angry bird
nak jenis apa besar kecik paling besar pun ada
memang banyak la x leh nak comment sgt leh kata demam angry bird
memang x tau nak pilih katakan la......
sapa2x yg berminat boleh la gi sana tau.....
sepanjang holiday ni memang best la
cuma tak tau la kita nak ckp hmmmmmm
x pe yg penting holiday sy the best....

Oh My English! OST Music Video - Liyana Jasmay & Altimet

Friday, May 25, 2012

ku ingin dirimu

bila ku kenangkan dirinya....
jauh dari hati ku...
bilakah ku akan bertemu dengannya
rindu ku mula terasa
tapi dia tidak mengatahuinya
terasa diri ku di pinggir
berbulan ku menunggu
hinggala kini
hanya doaku ku sampaikan kapadanya
pilu hati ku bila teringat
adakah dia berubah??
adakah dia melupakan ku??
aku amat merinduinya..
aku amat mencintainya..
tapi kenapa kau tidak mengambil tau
tentang diri ku
hanya satu panggilan untuk ku berharap....
bila ku akan bertemu dengan mu
memang jauh perwatannya
dahulu kamu lah yang sentiasa mengambil berat ku
kini kau tiada
dahulu kau sentiasa temani ku...
aku rindu kenagan dahulu
walau bagaimana pun
ku tetap menanti mu di dalam hati ku.....
ku berharap kau tau
ku ingin berkata tapi sukarnya
sebelum ku pergi ku berharap
kau tau segalanya
bahawa aku amat cinta mu......
hanya kau lah cinta sejati ku
andai ku membuat salah pada mu
harap kau dapat memaafkan aku

salam rindu dari ku.....

Princess Lina
KLMU~~~~


Sunday, May 20, 2012

'Aku ada, Kau ada'





Aku tak bisa mengatakan perkataan
Kelu lidah bila berdepan kamu
Percaya pada naluri hatiku
Yang nyata sudah ada depan mata
Tapi aku masih belum mengenalmu
Untuk menikmati rasa sebenar-benar cinta
Aku tahu dimana nak cari cintamu
Disini tak mungkin mengalah
Dengan apa yang mendatang

Yang ku tahu ku cuba terbaik untukmu
Yang indah jadikan kenangan
Yang duka perbetulkan
Ini caranya bagi diriku
Caranya bagi diriku
Tapi aku masih belum mengenalmu
Untuk menikmati rasa sebenar-benar cinta
Aku tahu dimana nak cari cintamu
Disini tak mungkin mengalah
Dengan apa yang mendatang
Yang ku tahu ku cuba terbaik untukmu
Yang indah jadikan kenangan
Yang duka perbetulkan
Aku tahu dimana nak cari cintamu
Disini tak mungkin mengalah
Dengan apa yang mendatang
Yang ku tahu ku cuba terbaik untukmu
Yang indah jadikan kenangan
Yang duka perbetulkan
Ini caranya bagi diriku
Caranya bagi diriku

princess lina
klmu
berginilah ku mencr cinta mu
kau lah cinta ku buat selamanya

Sunday, May 13, 2012

PENGORBANAN IBU





Bila dahaga, yang susukan aku.... mak
Bila lapar, yang suapkan aku.... mak
Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku.. .. mak
Kata mak, perkataan pertama yang aku sebut.... Mak
Bila bangun tidur, aku cari.... mak
Bila nangis, orang pertama yang datang .... mak
Bila nak bermanja, aku dekati.... mak
Bila nak bergesel, aku duduk sebelah.... mak
Bila sedih, yang boleh memujukku hanya.... mak
Bila nakal, yang memarahi aku.... mak
Bila merajuk, yang memujukku cuma.... mak
Bila melakukan kesalahan, yang paling cepat marah.... mak
Bila takut, yang tenangkan aku.... mak
Bila nak peluk, yang aku suka peluk.... mak
Aku selalu teringatkan .... mak
Bila sedih, aku mesti talipon.... mak
Bila seronok, orang pertama aku nak beritahu..... mak
Bila bengang.. aku suka luah pada.. mak
Bila takut, aku selalu panggil... "mmaaakkkk! "
Bila sakit, orang paling risau adalah.... mak
Bila nak exam, orang paling sibuk juga.... mak
Bila buat hal, yang marah aku dulu.... mak
Bila ada masalah, yang paling risau.... mak
Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni..mak
Yang selalu masak makanan kegemaranku....mak
kalau balik ke kampung, yang selalu bekalkan ulam & lauk pauk..... mak
Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku....


mak
Yang selalu berleter kat aku... mak
Yang selalu puji aku.... mak
Yang selalu nasihat aku.... mak
Bila nak kahwin..Orang pertama aku tunjuk dan rujuk..... mak


Aku ada pasangan hidup sendiri....


Bila seronok, aku cari....pasanganku
Bila sedih, aku cari.... mak
Bila berjaya, aku ceritakan pada....pasanganku
Bila gagal, aku ceritakan pada.... mak
Bila bahagia, aku peluk erat....pasanganku
Bila berduka, aku peluk erat.... emakku
Bila nak bercuti, aku bawa....pasanganku
Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah.... mak
Bila sambut valentine.. Aku bagi hadiah pada pasanganku
Bila sambut hari ibu...aku cuma dapat ucapkan "Selamat Hari Ibu"

Selalu.. aku ingat pasanganku
Selalu.. mak ingat kat aku

Bila-bila... aku akan talipon pasanganku
Entah bila... aku nak talipon mak

Selalu...aku belikan hadiah untuk pasanganku
Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk emak


Renungkan:
"Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja... bolehkah kau kirim wang untuk mak?
mak bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah".
Berderai air mata jika kita mendengarnya........


Tapi kalau mak sudah tiada..... .....


MAKKKKK...RINDU MAK.... RINDU SANGAT....


Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya....
berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya.....
berapa ramai yang sanggup mengantikan lampin ibunya.....
berapa ramai yang sanggup membersihkan najis ibunya.......
berapa ramai yang sanggup membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya....
berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya..... 


dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya...... 
Seorang anak mendapatkan ibunya yang sedang sibuk menyediakan makan malam di dapur lalu menghulurkan sekeping kertas yang bertulis sesuatu. Si ibu segera mengesatkan tangan di apron menyambut kertas yang dihulurkan oleh si anak lalu membacanya.


Kos upah membantu ibu:

1) Tolong pergi kedai : RM4.00
2) Tolong jaga adik : RM4.00
3) Tolong buang sampah : RM1.00
4) Tolong kemas bilik : RM2.00
5) Tolong siram bunga : RM3.00
6) Tolong sapu sampah : RM3.00
Jumlah : RM17.00
Selesai membaca, si ibu tersenyum memandang si anak sambil sesuatu berlegar-legar si mindanya. Si ibu mencapai sebatang pen dan menulis sesuatu di belakang kertas yang sama.
1) Kos mengandungkanmu selama 9 bulan - PERCUMA
2) Kos berjaga malam kerana menjagamu - PERCUMA
3) Kos air mata yang menitis keranamu - PERCUMA
4) Kos kerunsingan kerana bimbangkanmu - PERCUMA
5) Kos menyediakan makan minum, pakaian, dan keperluanmu -PERCUMA
Jumlah Keseluruhan Nilai Kasihku - PERCUMA 


Air mata si anak berlinang setelah membaca apa yang dituliskan oleh si ibu. Si anak menatap wajah ibu,memeluknya dan berkata, "Saya Sayangkan Ibu". Kemudian si anak mengambil pen dan menulis "Telah Dibayar" pada muka surat yang sama ditulisnya.