Friday, May 25, 2012

ku ingin dirimu

bila ku kenangkan dirinya....
jauh dari hati ku...
bilakah ku akan bertemu dengannya
rindu ku mula terasa
tapi dia tidak mengatahuinya
terasa diri ku di pinggir
berbulan ku menunggu
hinggala kini
hanya doaku ku sampaikan kapadanya
pilu hati ku bila teringat
adakah dia berubah??
adakah dia melupakan ku??
aku amat merinduinya..
aku amat mencintainya..
tapi kenapa kau tidak mengambil tau
tentang diri ku
hanya satu panggilan untuk ku berharap....
bila ku akan bertemu dengan mu
memang jauh perwatannya
dahulu kamu lah yang sentiasa mengambil berat ku
kini kau tiada
dahulu kau sentiasa temani ku...
aku rindu kenagan dahulu
walau bagaimana pun
ku tetap menanti mu di dalam hati ku.....
ku berharap kau tau
ku ingin berkata tapi sukarnya
sebelum ku pergi ku berharap
kau tau segalanya
bahawa aku amat cinta mu......
hanya kau lah cinta sejati ku
andai ku membuat salah pada mu
harap kau dapat memaafkan aku

salam rindu dari ku.....

Princess Lina
KLMU~~~~


Sunday, May 20, 2012

'Aku ada, Kau ada'





Aku tak bisa mengatakan perkataan
Kelu lidah bila berdepan kamu
Percaya pada naluri hatiku
Yang nyata sudah ada depan mata
Tapi aku masih belum mengenalmu
Untuk menikmati rasa sebenar-benar cinta
Aku tahu dimana nak cari cintamu
Disini tak mungkin mengalah
Dengan apa yang mendatang

Yang ku tahu ku cuba terbaik untukmu
Yang indah jadikan kenangan
Yang duka perbetulkan
Ini caranya bagi diriku
Caranya bagi diriku
Tapi aku masih belum mengenalmu
Untuk menikmati rasa sebenar-benar cinta
Aku tahu dimana nak cari cintamu
Disini tak mungkin mengalah
Dengan apa yang mendatang
Yang ku tahu ku cuba terbaik untukmu
Yang indah jadikan kenangan
Yang duka perbetulkan
Aku tahu dimana nak cari cintamu
Disini tak mungkin mengalah
Dengan apa yang mendatang
Yang ku tahu ku cuba terbaik untukmu
Yang indah jadikan kenangan
Yang duka perbetulkan
Ini caranya bagi diriku
Caranya bagi diriku

princess lina
klmu
berginilah ku mencr cinta mu
kau lah cinta ku buat selamanya

Sunday, May 13, 2012

PENGORBANAN IBU





Bila dahaga, yang susukan aku.... mak
Bila lapar, yang suapkan aku.... mak
Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku.. .. mak
Kata mak, perkataan pertama yang aku sebut.... Mak
Bila bangun tidur, aku cari.... mak
Bila nangis, orang pertama yang datang .... mak
Bila nak bermanja, aku dekati.... mak
Bila nak bergesel, aku duduk sebelah.... mak
Bila sedih, yang boleh memujukku hanya.... mak
Bila nakal, yang memarahi aku.... mak
Bila merajuk, yang memujukku cuma.... mak
Bila melakukan kesalahan, yang paling cepat marah.... mak
Bila takut, yang tenangkan aku.... mak
Bila nak peluk, yang aku suka peluk.... mak
Aku selalu teringatkan .... mak
Bila sedih, aku mesti talipon.... mak
Bila seronok, orang pertama aku nak beritahu..... mak
Bila bengang.. aku suka luah pada.. mak
Bila takut, aku selalu panggil... "mmaaakkkk! "
Bila sakit, orang paling risau adalah.... mak
Bila nak exam, orang paling sibuk juga.... mak
Bila buat hal, yang marah aku dulu.... mak
Bila ada masalah, yang paling risau.... mak
Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni..mak
Yang selalu masak makanan kegemaranku....mak
kalau balik ke kampung, yang selalu bekalkan ulam & lauk pauk..... mak
Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku....


mak
Yang selalu berleter kat aku... mak
Yang selalu puji aku.... mak
Yang selalu nasihat aku.... mak
Bila nak kahwin..Orang pertama aku tunjuk dan rujuk..... mak


Aku ada pasangan hidup sendiri....


Bila seronok, aku cari....pasanganku
Bila sedih, aku cari.... mak
Bila berjaya, aku ceritakan pada....pasanganku
Bila gagal, aku ceritakan pada.... mak
Bila bahagia, aku peluk erat....pasanganku
Bila berduka, aku peluk erat.... emakku
Bila nak bercuti, aku bawa....pasanganku
Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah.... mak
Bila sambut valentine.. Aku bagi hadiah pada pasanganku
Bila sambut hari ibu...aku cuma dapat ucapkan "Selamat Hari Ibu"

Selalu.. aku ingat pasanganku
Selalu.. mak ingat kat aku

Bila-bila... aku akan talipon pasanganku
Entah bila... aku nak talipon mak

Selalu...aku belikan hadiah untuk pasanganku
Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk emak


Renungkan:
"Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja... bolehkah kau kirim wang untuk mak?
mak bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah".
Berderai air mata jika kita mendengarnya........


Tapi kalau mak sudah tiada..... .....


MAKKKKK...RINDU MAK.... RINDU SANGAT....


Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya....
berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya.....
berapa ramai yang sanggup mengantikan lampin ibunya.....
berapa ramai yang sanggup membersihkan najis ibunya.......
berapa ramai yang sanggup membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya....
berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya..... 


dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya...... 
Seorang anak mendapatkan ibunya yang sedang sibuk menyediakan makan malam di dapur lalu menghulurkan sekeping kertas yang bertulis sesuatu. Si ibu segera mengesatkan tangan di apron menyambut kertas yang dihulurkan oleh si anak lalu membacanya.


Kos upah membantu ibu:

1) Tolong pergi kedai : RM4.00
2) Tolong jaga adik : RM4.00
3) Tolong buang sampah : RM1.00
4) Tolong kemas bilik : RM2.00
5) Tolong siram bunga : RM3.00
6) Tolong sapu sampah : RM3.00
Jumlah : RM17.00
Selesai membaca, si ibu tersenyum memandang si anak sambil sesuatu berlegar-legar si mindanya. Si ibu mencapai sebatang pen dan menulis sesuatu di belakang kertas yang sama.
1) Kos mengandungkanmu selama 9 bulan - PERCUMA
2) Kos berjaga malam kerana menjagamu - PERCUMA
3) Kos air mata yang menitis keranamu - PERCUMA
4) Kos kerunsingan kerana bimbangkanmu - PERCUMA
5) Kos menyediakan makan minum, pakaian, dan keperluanmu -PERCUMA
Jumlah Keseluruhan Nilai Kasihku - PERCUMA 


Air mata si anak berlinang setelah membaca apa yang dituliskan oleh si ibu. Si anak menatap wajah ibu,memeluknya dan berkata, "Saya Sayangkan Ibu". Kemudian si anak mengambil pen dan menulis "Telah Dibayar" pada muka surat yang sama ditulisnya.

GIRLS' GENERATION-TTS_TWINKLE_Music Video

Maher Zain - Ya Nabi (Arabic Version) | ماهر زين - يا نبي سلام عليك

Maher Zain - Number One For Me | Official Music Video

Saturday, May 12, 2012

Subhanallah... (SEMUANYA ATAS KEIZINANMU YA ALLAH...)






Seorang pemuda tentera yang berkerja sebagai tentera di sebuah
negara asing sering dihina kerana dia mempercayai adanya ALLAH...

Seorang Kapten yang berkepercayaan atheist mahu menguji beliau dalam usaha memalukan beliau kepada kalangan tentera yang lain...

kapten tersebut memanggil beliau untuk mengambil kunci Jeep askar untuk dialihkan kedudukan Jeep trsebut ke tmpat yang disediakan....

Jawab pemuda itu : saya tidak boleh memandu kapten kerana beliau tidak mempunyai kemahiran dalam memandu Jeep yg canggih tersebut...

kapten tersebut berkata : kamu mintalah pada tuhan kamu dan tunjukkan bahawa tuhan kamu itu berkuasa atau tidak...

lalu pemuda itu mengambil kunci tersebut dan berdoa kepada ALLAH s.w.t, ketika beliau sedang berjalan menghampiri Jeep tersebut...

dengan penuh berhati-hati beliau mengerakkan JEEP tersebut ke tempat asal nya...
lalu beliau mematikan enjin Jeep tersebut...

pemuda itu keluar dari Jeep tersebut dengan perasaan teruja kerana pertama kali beliau memandu Jeep secanggih itu walaupun hanye beberapa meter sahaja pergerakan yang dilakukan...

sekeluar sahaja dari Jeep tersebut, kelihatan Kapten dan tentera yang lain menangis kesemuanya...

lalu mereka semua berkata "KAMI MAHU BERIBADAH KEPADA TUHAN KAMU!!" kata tentera2 yg lain...

pemuda tersebut berasa hairan...

lalu Kapten yang menyuruh pemuda itu mengalihkan Jeep tersebut membuka hud Jeep tersebut dan menunjukkan kpd pemuda itu bahawa Jeep tersebut tidak mempunyai enjin....

MAHA SUCI ALLAH YANG MAHA ESA LAGI BERKUASA...
Melutut pemuda tersebut bersama tentera yang lain bersujud kepada ALLAH S.W.T...

PEMUDA ITU BERKATA : Tuhan yang memberikan kehidupan kepada apa yang tidak wujud...

Anda mungkin fikir ada perkara yang masih mustahil DENGAN Allah sahaja boleh ...

Jangan lupa untuk klik SHARE sebagai saham kita di akhirat kelak...
insyaAllah...
‎~ sayang Allah ~ rindu Allah ~ cinta Allah ~

Friday, May 11, 2012

puisi ini tercipta saat ku teringat dirimu






meski aku sadar,,
keadaan yang membuatku tak bisa memilikimu

tapi aku akan mencoba..

mencoba tuk menepis sebuah mimpi
yang kini telah rapuh dan terkikis

harapku kau kan slalu di sini
menemani sepi di dalam hidupku

meski kadang kita berdua tak sejalan
aku mohon rawatlah cinta yang dulu pernah ada
dan tertanam dalam benak lubuk hatimu

kini ku lalui hari”ku tanpa kasihmu

sepi dan sendiri aku slalu menjaga atas namaku untuk cinta yang tlah kau berikan dalam hati ku..




Wednesday, May 9, 2012

Happy Mother Day


to my mum.....
love you so much....

mum your are my hero...
mum you are number one...
mum you are the best

setiap kali ku lihat wajah ibu ku 
dia lah seorang yang tabah 
aku sayang pada mu ibu
bila diriku sakit ibu ku la yang sentiasa menjaga ku
walaupun dia dalam keadaan yang sibuk
dia sanggup bersekam mata untuk menjaga diriku

mum you are the best
you are the number one

ibu ku seorang yang tabah
dia seorang yang baik
sentiasa menjaga ku dari ku kecil hingga ku besar
mendidik kita untuk menjadi seorang yang berguna
dia lah yang teristimewa.....
dlm hidup ku

mum i need you
mum i love you
mum i want you at here
mum i sad when you far from me

i need you beside me
you are my hero 
mum love you....

sukar utk melihat keperitan seorang ibu
melahirkan kita
bertapa seksanya dia bertaruhnyawanya
utk melahirkan kita ketika itu
terbayangkan wajahnya 
terbayangkan senyumannya
ku amat bersalah pd mu...ibu
ku ingin kau tahu
bahawa kaula ibu yang ku cintai 
yg selalu menjaga ku dr ku kecil hingga ku dewasa
bukalah hati buat sahabat ku 
ingat lah pengorbanan seorg ibu amat sukar sekali
dia la seorang wira dlm diri kita
tanpa dia tidak wujudnya kita.....

salam dr sy

HAPPY MOTHER DAY

dr someone 
di tulis semula....

enjoy...

Saturday, May 5, 2012

HADIAH DI HARI JADI AWAK.

Esok adalah hari jadi si dia.. si lelaki (kekasih) telah merancangkan sesuatu untuk suprisekan teman wanitanya. si jejaka telah berjanji untuk berjumpa teman wanitanya pada keesokan harinya.si jejaka telah plan bersama kawan kawanya untuk mengadakan parti hari jadi teman wanitanya..

keesokan harinya, si jejaka menelefon kekasihnya..

L : halo sayang, sy nak bagi tahu tak dapat jumpa awak lah harini, sorry.
p : ape? kan dah janji? kenapa pulak! (nada marah)
L : sy ade keje la sayang, saye janji lepas siap keje saye kite kua? eh syg?
p : hmm! pegi MATI la dengan keje awak tu! sampai tade mase untuk saye.!
L : yee, lepas selesai keje sy, sy g mati ehh.. (nada begurau)
p : dah lah! tanak cakap dengan awak lagi!jangan berjanji bila awak tak tepati janji!
L : sayang, sorry lah ehh.. i love you too ..
p : tuttt... letak fone.

selesai mengatur majlis, petang tu si lelaki pergi ke rumah buah hatinya.. menunggu di luar pagar rumah memegang sejambak mawar merah untuk menjemput kekasih hatinya keluar..

sebaik sampai di sebuah taman.

p : awak? kenapa bawak saya ke tempat ni? pokok je banyak.
L : (memandang tepat ke dalam mata kekasih hatinya) sy nak luangkan masa bersama awak sebelum saya mati. (sambil tersenyum)
P : (cubit lengan si kekasihnya) ee! awak ni kan! nak tinggalkan saye kan?!
L : mane ade saye nk tinggalkan awak sayang. kalau saye mati hantu saya ada boleh temankan awak setiap hari. (sambil ketawa)
p : ee!kalau hantu awak datang, siap lah! saya karate die! hantu gatal!
L : (hanya ketawa) hahaha..

sedang asyik kekasihnya memainkan guitar menyanyikan untuk teman wanitanya, tiba tiba si lelaki berkata nak pergi ke kereta untuk mengambil barang yang tertinggal.

setelah kembali di belakang kekasihnya, si lelaki memegang sebuah kek di temani rakan rakan lalu di nyanyikan lagu selamat hari jadi untuk kekasihnya.. si perempuan tergamam dan terkejut! hingga menitiskan airmata sambil meniup lilin pada keknya..

lalu si kekasih gadis tersebut mengajak untuk pergi di sebalik pokok yang sudah pastinya ada sebuah majlis untuknya! dan ramai rakan rakan yang menunggu di majlis tersebut..

hari sudah malam, si jejaka menghantar kekasihnya pulang kerumah..sebaik tiba di hadapan rumah..

L : sayang, harini hari istimewa awak. sy harap awak suka suprise untuk awak tadi :)
p : sayang. you make my day! seriously sy speechless but, thanks alot sayang susahkan diri awak untuk buat semua ni untuk sy..
L : same same syg, haa! keje saye harini untuk buat awak happy dah complete! sy harap, apa yang awak inginkan akan tercapai sayang.. :)
p : ye syg, iloveyou :')
L : i love u too syg, tara!! sy ade present lagi untuk awak! (memberikan sebuah teddy bear yang besar, dan sebentuk cincin berserta kad ucapan)
P : sayang! terimakasih sayang.. (tersenyum sambil memegang pipi kekasihnya)
L : (menyarungkan cincin di jari kekasihnya) haa, cincin ni tanda cinta sy pada awak syg..kad ni saya nak awak baca esok pagi ye sayang :)
P : (mengalirkan airmata) ye sayang,terimakasih.. sy dah tak tahu nak kate ape lagi.. terharu sangat.. terimakasih syg..
L : same same dah dah.. (kesat airmata kekasihnya) bersalam dengan kekasihnya..

dalam perjalanan pulang
tiba tiba kereta si lelaki hilang kawalan, lalu merempun treler dan mati di tempat kemalangan..

teman wanitanya yang mendapat tahu, terkejut! dan meraung sekuat hati apabila mengetahu si lelaki sudah tiada lagi..
lalu di baca kad ucapan yang diberikan kekasihnya malam semalam..

''sayang, selamat ulang tahun! maaf kalau petang tadi sy buat awak marah, sebenarnya kerja yang sy katakan tu, untuk aturkan majlis hari jadi awak.. awak sentiasa ada dalam hati saya. sayang, simpan cincin sy sebagai bukti cinta sy pada awak, i love you baby!''

si teman wanitanya, hanya mampu meraung setelah membaca kad ucapan tersebut apabila dia teringatkan kata katanya pada teman lelakinya..

''KATA KATA YANG KELUAR DARI MULUT ITU ADALAH SEBUAH DOA.
HARGAILAH ORANG YANG SAYANGKAN KITA, JANGANLAH SESEKALI MENGELUARKAN KATA YANG TIDAK ELOK UTUK PASANGAN KITA DAN ORANG YANG KITA SAYANG''






princess lina
klmu

Gita Gutawa - Sempurna (Versi 1)

Wednesday, May 2, 2012

bila ia dikatakan cinta

sukarnya utk kita berkata
sedangkan kita cintakan dirinya
susahnya kita nak jujur
dalam hati awk seorg lah cinta sejati sy
alangkah bahagia bila sy kenal dgn diri awk
penuh dgn keiklasan dlm hati
sy suka awk tp sy malu nak berkata
sy ramai kenalan tp sy tetap dgn awk
walau mcm mn pun sy tetap sygkan awk
hmmm kini awk berubah sy kesepian
hanya rindu dan kasih ku yg aku ingin sampaikan
terpendam buat seketika
knp bergini
aku berserah pd mu Ya A llah
kerana kau maha tahu
aku tau diri ku x sehebat nya
namun ku tau diri ku ramai teman
tp kesemua itu tidak ada 1 perasaan yg wujud pd ku
hanya diri mu seorg shj
dahulu kau sentiasa bertanya khabar
pd diri ku
kini senyap...
dahulu kau akan sms & call ku
kini senyap ...
dahulu kau akan bertemu dgn ku
kini kau menghilang.... dan penuh persoalan
kini ku menelifon mu
jwp mu tetap mengambil berat ku tp x seperti dahulu lg
byk persoala yg hilang pd ku
hanya ku berkata it ok sy faham awk busy
aku terasa sedih ,,,,,, kerana hilang segala kembiraan diri ku
bagaimana ku ingin kembalikan senyum ku ini???
semua itu hilang..... sukar utk ku berasa kegembiraan itu.....
~~~

hanya ku ingin pesan ....
~~~ pesanan ku
awk sy ingin pulang tp sy nak jumpa awk...
hmm sy tau awk busy
tp sy nak bertolak sy harap awk tau....
~~~ sy nak keluar dh ni.... kalau apa terjd sy tetap disisi awk~~~~

ini yg ku hantar pd nya.....

~~~~ 1 kejadia yg berlaku... kemalangan...

kejadian yg amat mencuriga ... pd ketika itu
hmmmm
hmm hmmm

hati mula gelisah..... keluarga dtg.....
sesuatu akan berlaku ke??? tidak mungkin
itu kata family ku....

~~~ phone berbunyi dr hospital....
mengatakan sesuatu kejadian berlaku.... tidak tidak... ku mendengar tagisan....

telifon ku berbunyi..... terjwp kisah ku itu...
ibu ku angkat dgn kesedihan....
rupanya dirimu menelifon akhirnya......
~~~ sahabat ku memberitau kejadian tersebut..

dia dtg disisi ku dgn kesedihan
hanya ku dengar...
" awk maafkan sy abaikan awk bergitu
"sy terlampau ego utk awk
" sy pentingkan diri sy
" sy tidak memikirkan perasaan dan hati awk yg terluka...itu
" sy amat bersalah....... pd awk
" awk maafkan sy.....

adakah sempat itu semua.....
hmmmmmmm
hanya dia ketahui segalanya
kejadian yg berlaku hati ku terasa pilu......
tp kesetian ku pd mu tetap di hati ku....
akhirnya ku pergi... tinggalkannya
kerana itu ku hanya memberi kegembiraan pd nya....
dirinya kini bergitu lain
dia sentiasa ke rumah ku berjumpa keluarga ku....
ku sentiasa disisi mu......
terima kasih syg kau jg ku......


~~~~~~~~~~~~ dr someone~~~~~~
dira lily