Thursday, May 19, 2011

suatu waktu dulu

waktu aku kesunyian kau akan menemani
waktu aku kesepian kau akan menghiburkan
waktu aku kerinduan kau hadir dgn cinta
waktu aku kesakitan kau jadi penawarnya

          senyummu kurindu
          tawamu penghiburku
          bahgia rasa dikala itu...

pertama kali kita bertemu
dapat kurasa inilah cintaku
pemberi cahaya yg bersinar
setia menyuluh dalam kegelapan
dengan sinarnya kegelapan ku hilang...

          masih terkenang saat itu
          saat yg tak akan kulupa
          saat yg tak mungkin akan berulang
          tetap terpahat dalam ingatan...

waktu mata bertentangan
kau alihkan pandanganmu tersenyum malu
tapi tampak mesra amat padaku
indahnya saat itu.....

          kini...

          kala kau kesunyian
          aku pergi meninggalkan...
          kala kau kesepian
          aku terus membiarkan....

kala kau kerinduan
tidak aku menemankan...
kala kau kesakitan
aku terus menambah beban...

          kini.....

          senyum mu pudar
          tawamu penuh derita
          dirimu kini penuh hampa...

pengorbananmu amat tinggi nilainya
tak terbayar dan tak termampu membalasnya
cahaya yg bersinar kini telah tiada
hanya kenangan pengubat duka
atau mgkin padamu menambah derita.....

keegoan dalam diri menjadi penghalang
akibat TAMAK segalanya hilang
yg pasti ku tak kan mampu membenci...

jgn la kita menduakan cintanya
hargai dan setia pada nya....

always smile jgn la menduakan cinta 


Princess lina
klmu

No comments:

Post a Comment